poniedziałek, 18 stycznia 2021

#116 "Przypadek? Nie sądzę!" Michał Krawczyk

 (Recenzja z dnia 18 stycznia 2021)

#116 "Przypadek? Nie sądzę!" Michał Krawczyk



⭐/10

    "Żałuję tego, że uległem stabilizacji. Żyłem z dnia na dzień, nie przywidując, że trzeba realizować, rozwijać, przeć do przodu. Dwadzieścia pięć lat przeżyłem tak, jakbym miał jeszcze czas, a zegar niestety tyka. (...) I najgorsze jest to, że zegara nie da się zatrzymać, cofnąć, przestawić na inny bieg, żeby móc ten stracony czas nadrobić."

    Agata jest początkującą aktorką. Porzucona przez partnera przestaje wierzyć w miłość. Rysiek jest magnesem na pechowe zdarzenia. Życiowa zła passa prowadzi go w zupełnie innym kierunku niż wymarzona droga rozwoju osobistego, miłości i romantyczności. Obydwoje porzucają dotychczasowe miejskie życie i wyruszają w poszukiwaniu szczęścia. Chociaż się nie znają to ich drogi krzyżują się w Żyworódce, miejscowości tylko z pozoru spokojnej. Czy splot komicznych, nieprzewidywalnych wydarzeń pozwoli zaznać spokoju głównym bohaterom? Czy odnajdą poszukiwane szczęście? 

    Historia zaskakująca, pełna humoru i niespodzianek. Czytałam z wielkim uśmiechem na ustach, momentami zanosiłam się od śmiechu, przeczytałam w jeden wieczór. Niesamowity język autora bardzo do mnie przemawiał i sprawiał, że książkę czytało się bardzo szybko i przyjemnie. Bohaterowie utworu są bardzo ciekawi i wyraziści, charakterystyczni i nie sposób się z nimi nudzić. Temat książki bardzo oryginalny, a akcja wartka. Zakończenie całkowicie niespodziewane. Cudowne, pełne ciętych ripost dialogi, szczególnie między dwoma starszymi paniami - które szczerze skradły moje serce. Przygody i wydarzenia, czasem aż niewyobrażalnie absurdalne, sprawiały, że z zaciekawieniem czytałam każdą z kartek. Do tego tło akcji - mało znana wieś, tak przyjazna i przytulna, kryjąca w sobie wiele tajemnic. Każdy z bohaterów poszukuje szczęścia w życiu - dla każdego to szczęście wygląda inaczej. Losy głównych bohaterów się krzyżują. Czy będzie coś z tego? Czy Agata i Rysiek mają się ku sobie? Tego wszystkiego dowiecie się czytając tę genialną pozycję. 

    Polecam każdemu, kto lubi spędzić przyjemnie czas przy świetnej powieści, która rozbawi i wzruszy was do łez, przy której nie sposób się nudzić. Szczerze mówiąc, jest to jedna z moich ulubionych książek w ostatnim czasie. Tak zabawnej, a przy tym niesamowicie intrygującej książki nie czytałam już bardzo dawno. Debiut literacki autora - jak marzenie! Myślę, że ta książka każdemu poprawi humor, bo jest to kawał świetnej roboty. Polecam więc zapoznać się z tym literackim dziełem, ponieważ, jak mówi cytat rozpoczynający przygody bohaterów książki - "Najbardziej straconym dla człowieka jest dzień, w którym się nie śmiał". Tutaj z pewnością uśmiejecie się do łez. 

    Książka pokazująca, że nic w życiu nie dzieje się przez przypadek oraz że zawsze warto mieć przy sobie kogoś, kto będzie dla nas bliski, kto nas rozumie, kogoś, z kim chcemy spędzić życie. Bo każdy z nas chce kogoś kochać. 

      "Życie to nie bajka, chociaż chciałbym chociaż jeden dzień pożyć w takiej bajce."

    Dziękuję autorowi Michałowi Krawczykowi za egzemplarz książki.


 Bookwizja. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz