poniedziałek, 20 lipca 2020

#26 "Głową w dół" Michał Gacek

(Recenzja z dnia 7 lipca 2020)

#26 "Głową w dół" Michał Gacek



⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐/10

    "Tylko Ty możesz powiedzieć, czy wkradł się w to wszystko nadprzyrodzony pierwiastek. Trudno mi uwierzyć, żeby mogło być inaczej."
    Akcja powieści Michała Gacka „Głową w dół” rozgrywa się w Krakowie lat 30. Czterech przyjaciół zainteresowanych tematyką seansów spirytystycznych postanawia przeprowadzić eksperymenty z udziałem medium. W tym celu mężczyźni zapraszają do miasta Oksanę Spielstein – młodą Żydówkę z Niemiec, rzekomo posiadającą zdolności nawiązywania kontaktu ze zmarłymi. Przyjazd dziewczyny zbiega się z okrutnym morderstwem, którego zagadkę bohaterowie zamierzają rozwiązać z pomocą spirytystki. 
    Powiem szczerze, że na ogół nie czytam książek o takiej tematyce, a nawet książek z tego rodzaju literackiego. I to dotychczas był mój błąd. Książka bardzo mi się spodobała, ponieważ łączy w sobie wątek kryminalny z sytuacjami paranormalnymi, okultyzmem i ezoteryką. Książkę czytało się naprawdę szybko, choć język prowadzenia czytelnika jest jednak wymagający i niełatwy. Nie jest to lektura na jeden wieczór, trzeba się przy niej skupić, a najlepiej dawkować rozdziały, by zrozumieć cały jej sens. Bardzo spodobało mi się to, że autor idealnie odwzorował klimat lat 30 XX wieku oraz niesamowity Kraków i jego architekturę, a także bohaterowie tak dobrze wpasowali się w akcję, każdy jest wyrazisty i inny. W tej pozycji zostały ukazane klasy społeczne, różnice między ludnością, co dodaje uroku książce. Mimo, iż nie odczuwałam zbytnio grozy, to napięcie między właśnie bohaterami dały mi bardzo wiele. Okładka książki bardzo ciekawa i zachęcająca do otwarcia książki. 
    Szczerze polecam nawet osobom, które na co dzień nie czytają tego typu lektur, tak jak ja, ponieważ na pewno mile się zaskoczą.
        
    Dziękuję Wydawnictwu IX za egzemplarz książki.


Bookwizja 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz